vrijdag 18 november 2011

jute

Het bovenste lapje dat in 1948 door Jannesje Bettem werd gemaakt zit al langer in mijn collectie. Het is gemaakt op jute in vele kleuren garen.
Onlangs kon ik onderstaand lapje kopen, ook gemaakt op jute, door L.Z. uit Sneek in 1959. Ook hier zijn hele sprekende kleuren gebruikt.

The sampler above was already in my collection. It was made on jute and made by Jannesje Bettem in 1948. There are lots of colours used.
Recently I bought the sampler below, also made on jute. J.T. from Sneek in The Netherlands made it and it is also very colourfull.

22 opmerkingen:

Anna zei

Ooooh.....wat een vondst Annelies! Prachtige lapjes weer hoor!

Lida zei

Twee heel mooie lapjes! Gisteren zag ik op de BBC een veiling daar ging een 150 jaar oud lapje voor 45 pond weg, ik was er weg van! Fijne dag
Lida

katrien zei

2 pracht exemplaren.

Wieke van Keulen zei

Mooi, Annelies, op jute. Een top idee. Misschien ook iets voor de Sint, om zo zijn zakken te gaan versieren?!?

Johanna Zweden zei

Ik blijf me verbazen waar je al dit moois vandaan haalt Annelies.
Groetjes Joke

Jossie zei

Mooie lapjes. Toch jammer dat dit tegenwoordig niet meer op scholen wordt gedaan.

Else zei

Oh dat is mooi op jute! fijne dag, knuffel Else

Wilma Kuin zei

Oh wat mooi op jute,.. wat een heerlijke collectie van lapjes heb jij,..

AnitaS zei

Mooi zijn deze op jute. De kleuren komen zo mooi uit. Je moet onderhand samen met de verzameling van je DH een museumpje gaan aanschaffen.

berthi zei

Enig om eens letterlapjes te zien die gemaakt zijn op jute en let eens op het verschil van samenstelling. Misschien heeft LZ de patroontjes van het konijntje en eendje wel zelf uit mogen zoeken...

lheurebleue zei

helemaal anders dan de andere. en de jute is kennelijk goed bewaard (wil nogal eens gaan 'verstoffen')

Rennie zei

Tja prachtig maar 1948 is ook een heeeel speciaal jaar geweest,

Hennie zei

Twee prachtige letterlapjes Annelies ! ! !

Fijn weekend Hennie.

Chris zei

Heel anders dan de andere lapjes. Bijzonder!

Shirley zei

Wat een vondst! Hoe bewaar je al deze borduurwerkjes, in grote archiefladen of zo?

Inge zei

Hé, een lapje uit mijn geboortejaar. Dat is speciaal, vind ik dan hè LOL
Het lapje met die vrolijke kleurtjes is ook énig!

Hilde zei

Twee mooie lapjes weer. Ze hebben toch allemaal iets bijzonders hé!

Guusje, zei

Beide zijn prachtig en heel bijzonder dat ze op jute zijn gemaakt.

Annelies zei

@Elisabeth, de jute van het laatste lapje heeft al een behoorlijke slijtplek daar waar het dubbel is gevouwen geweest.
@Shirley, ik bewaar ze tussen zuurvrij papier.

mieke zei

Apart op jute.
Vermoedelijk van mensen die geen geld hadden om mooiere stoffen te kopen !??!

Willy zei

Het zijn zulke fleurige lapjes, daar zullen de meisjes met veel plezier aan gewerkt hebben.

Plakhuis zei

Wat een bijzondere lapjes zo op jute. Be kleuren van de bovenste vind ik prachtig.